Αίτημα για τη διενέργεια ενός ανοικτού ελέγχου των αποτελεσμάτων στις εξετάσεις Academic Writing του IELTS κατά τα έτη 2014-15

Ανοικτή επιστολή προς το Βρετανικό Συμβούλιο

Με κοινοποίηση στους εξής φορείς:

  • οργανισμούς που μετέχουν στο IELTS
  • έδρες Βρετανικού Συμβουλίου σε Γερμανία, Γαλλία και Ελλάδα
  • General Medical Council
  • Nursing and Midwifery Council
  • General Dental Council
  • General Pharmaceutical Council
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή

29 Φεβρουαρίου 2016

Αξιότιμοι κύριοι, αξιότιμες κυρίες,

Θέμα: Αίτημα για τη διενέργεια ενός ανοικτού ελέγχου των αποτελεσμάτων στις εξετάσεις Academic Writing του IELTS κατά τα έτη 2014-15.

 

Στις 25 Ιουνίου 2014 το Γενικό Ιατρικό Συμβούλιο (GMC) –ο ρυθμιστικός φορέας των ιατρών στο Ηνωμένο Βασίλειο– έθεσε σε ισχύ νέες κατευθυντήριες οδηγίες[1] σύμφωνα με τις οποίες οι ιατροί με υπηκοότητα πολίτη κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ή ισοδύναμο δικαίωμα) οφείλουν πλέον να υποβάλλουν τεκμήρια γνώσης της αγγλικής γλώσσας ως προϋπόθεση για την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος. Έκτοτε, το GMC απαιτεί από τη συντριπτική πλειονότητα των αιτούντων ευρωπαίων ιατρών να δώσουν εξετάσεις Academic IELTS και να πετύχουν ελάχιστο γενικό μέσο όρο 7,5 και, ταυτόχρονα, τουλάχιστον 7 σε κάθε μία από τις τέσσερις υπό εξέταση ενότητες, στην ίδια εξεταστική.

Οι υπόλοιποι κύριοι ρυθμιστικοί φορείς ακολουθούν το παράδειγμα του GMC, ο καθένας με το δικό του τρόπο. Το Συμβούλιο Νοσηλευτών και Μαιών (NMC) θα απαιτεί σύντομα το γενικό μέσο όρο 7 και τουλάχιστον 7 σε κάθε ενότητα ως προϋπόθεση για την άσκηση της νοσηλευτικής ή μαιευτικής στο Ηνωμένο Βασίλειο από ευρωπαίους πολίτες. Το Γενικό Οδοντιατρικό Συμβούλιο (GDC) εξακολουθεί να χορηγεί την άδεια άσκησης του επαγγέλματος χωρίς να απαιτεί την υποβολή τεκμηρίων γλωσσομάθειας. Ωστόσο, μετά την απόκτηση της άδειας αυτής, οι περισσότεροι οδοντίατροι αναγκάζονται να αιτηθούν Αριθμό Ενεργού Οδοντιάτρου (Performer’s Number) από το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS), και στο σημείο εκείνο εφαρμόζεται ένας ανάλογος έλεγχος τεκμηρίωσης της γλωσσομάθειάς τους. Τέλος, το Γενικό Φαρμακευτικό Συμβούλιο (GPhC) μόλις διεξήγαγε μία δημόσια διαβούλευση στα πρότυπα του GMC, με στόχο να επιβάλει έναν παρόμοιο κανονισμό μέσα στο 2016. Και σ’ αυτή την περίπτωση, το πιστοποιητικό Academic IELTS προτείνεται ως «ο χρυσός κανόνας».

Η επιρροή του Βρετανικού Συμβουλίου στη χάραξη πολιτικής από τους προαναφερόμενους ρυθμιστικούς φορείς υπήρξε πολύ σημαντική, όπως εξάλλου έχουν αναφέρει δημοσίως ορισμένοι από αυτούς. Για παράδειγμα, το Βρετανικό Συμβούλιο φέρεται να συμβούλεψε το NMC ότι οι νοσηλευτές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει το πιστοποιητικό IELTS το πολύ δύο χρόνια πριν αιτηθούν άδεια άσκησης επαγγέλματος, ειδάλλως η κατοχή του πιστοποιητικού δεν εγγυάται ότι η γλωσσομάθειά τους είναι αρκούντως πρόσφατη. Αυτή η άποψη έχει μεγάλη βαρύτητα, διότι γεννά σταθερή ζήτηση για επανεξετάσεις, κάτι που ανεβάζει το κόστος για τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες απ’ όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και την Ελβετία.

Συνολικά οι παραπάνω εξελίξεις έχουν καταστήσει το IELTS ουσιαστικά έναν τίτλο του οποίου η απόκτηση είναι υποχρεωτική.

Εμείς που υπογράφουμε αυτή την επιστολή είμαστε ιατροί, νοσηλευτές, μαίες ή συναφείς επαγγελματίες και πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όλοι μας έχουμε ήδη δώσει εξετάσεις μία ή περισσότερες φορές για την απόκτηση του Academic IELTS ή θα δώσουμε εξετάσεις στο μέλλον ή μας επηρεάζουν με κάποιον άλλο τρόπο οι κανονισμοί που επιβάλλουν να τεκμηριώσουμε ότι γνωρίζουμε Αγγλικά. Συνεπώς έχουμε θεμιτό συμφέρον να ζητάμε διαβεβαιώσεις ότι το σύστημα εξετάσεων για το πιστοποιητικό Academic IELTS λειτουργεί με δίκαιο, διαφανή και κατάλληλο τρόπο ο οποίος δεν αλλάζει, όπου κι αν βρίσκεται το εξεταστικό κέντρο. Έχουμε λοιπόν την πεποίθηση ότι το Βρετανικό Συμβούλιο και οι εταίροι του στο σύστημα IELTS θα πρέπει να εγκύψουν στο ζήτημα και να δώσουν σύντομα μία δημόσια και ολοκληρωμένη απάντηση στους σχετικούς προβληματισμούς που ακολουθούν. Ειδικότερα ελπίζουμε ότι οι απόψεις των βαθμολογητών και επικεφαλής (principal) βαθμολογητών του IELTS θα φτάσουν ως εμάς με διαύγεια και ικανή τεκμηρίωση.

Ζήτημα 1ο: η κρισιμότητα του 6,5.

Το GMC έχει επανειλημμένα απορρίψει αιτήσεις ιατρών για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος διότι οι βαθμοί που πήραν στις εξετάσεις για το Academic IELTS υπολείπονταν μόλις κατά μισή μονάδα (0,5) του 7 στην ενότητα Academic Writing. Οι φορείς NMC και GPhC είναι πολύ πιθανό ότι θα υιοθετήσουν μία εξίσου άκαμπτη πολιτική. Η διαπίστωσή μας αυτή βασίζεται σε εμπειρικά δεδομένα, αλλά τεκμαίρεται με ισχυρή βεβαιότητα και από την αθροιστική συνεκτίμηση των περιορισμένων στατιστικών δεδομένων που έχουν δημοσιευθεί για τις εξετάσεις Academic IELTS που διεξάχθηκαν μέσα στο 2014. Συγκεκριμένα, ο ιστότοπος IELTS.org έχει δημοσιεύσει τις παρακάτω πληροφορίες:

  • Το 19% των εξεταζομένων που δήλωσαν ως λόγο συμμετοχής «Εγγραφή σε μητρώο ιατρών» βαθμολογήθηκε με 6,5. Ο πιο συχνός βαθμός ήταν το 7 (24%).
  • Το 25% των εξεταζομένων που δήλωσαν ως λόγο συμμετοχής «Εγγραφή σε μητρώο νοσηλευτών» βαθμολογήθηκε επίσης με 6,5. Ο βαθμός αυτός ήταν ο δεύτερος πιο συχνός μετά το 7 (26%).
  • Παρομοίως, το 15% των εξεταζομένων που δήλωσαν ως λόγο συμμετοχής «Εγγραφή σε μητρώο οδοντιάτρων» βαθμολογήθηκε επίσης με 6,5. Εδώ το 6,5 ήταν ο δεύτερος συχνότερος βαθμός μετά το 7 και το 7,5 (από 18%).

Επιπροσθέτως αξίζει να σημειωθεί ότι:

  • Η ενότητα Academic Writing έλαβε κατά μέσο όρο τη χαμηλότερη βαθμολογία από κάθε άλλη ενότητα του IELTS ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης υποψηφίων μεταξύ των 40 κορυφαίων χωρών προέλευσης μέσα στο 2014. Ενδεικτικά, οι Γερμανοί βαθμολογήθηκαν κατά μέσο όρο με 6,6, οι Γάλλοι με 6,1 και οι Έλληνες με 6, για να αναφέρουμε τρεις από τις 40 κορυφαίες χώρες προέλευσης και τα μόνα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εμφανίζονται στις πρώτες 40, αν εξαιρέσουμε το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι προερχόμενοι από το Η.Β. βαθμολογήθηκαν στην ίδια ενότητα με 6,5 κατά μέσο όρο.

Αβίαστα προκύπτει ότι η ενότητα Academic Writing αποτελεί την κρίσιμη εξεταζόμενη ενότητα και αξίζει να εστιάσουμε την προσοχή μας σ’ αυτή.

Αν και χαιρετίζουμε τη δημοσίευση στοιχείων όπως τα παραπάνω, θεωρούμε ότι τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή αφήνουν κενά και αναπάντητα ερωτηματικά, καθώς επίσης και ότι απαιτείται πολύ περισσότερη ανάλυση για να βοηθηθεί ο επαγγελματίας να καταρτίσει ένα σχέδιο εκμάθησης Αγγλικών και συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης. Επιπλέον, προς το παρόν τα διαθέσιμα στοιχεία απεικονίζονται με τρόπο που δεν επιτρέπει την πραγματοποίηση συσχετίσεων άξιων λόγου, κάτι που θα μπορούσε να συνεισφέρει στη βελτίωση των τοπικών και περιφερειακών διεργασιών εξέτασης και βαθμολόγησης. Από την πλευρά μας εμείς οι δυνητικοί υποψήφιοι του ΙELTS πρέπει να πάρουμε αιτιολογημένες αποφάσεις που θα οδηγήσουν στην επαγγελματική μας βελτίωση. Επομένως, με ζητούμενα τη διαφάνεια, το αίσθημα δημόσιας ευθύνης και την ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση της φήμης του IELTS διεθνώς, σας παρακαλούμε:

 

  1. να συγκρίνετε και να δημοσιεύσετε τις βαθμολογίες Academic Writing σε εξετάσεις που διεξάχθηκαν πριν τις 24 Ιουνίου 2014 και σε εξετάσεις που διεξάχθηκαν μετά τις 25 Ιουνίου 2014, εφόσον πρόκειται για γραπτά ιατρών, νοσηλευτών, μαιών και οδοντιάτρων. Για να περιοριστεί το εύρος της έρευνας, παρακαλούμε να δημοσιεύσετε και να συγκρίνετε βαθμούς μόνο για τους υποψηφίους των οποίων η χώρα προέλευσης είναι κράτος-μέλος της Ε.Ε.
  2. να δημοσιεύσετε και να αναλύσετε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα παρατηρήσεων που έγιναν από βαθμολογητές για συγκεκριμένα, ανωνυμοποιημένα γραπτά από εξεταστικά κέντρα της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ελλάδας στα οποία γραπτά οι υποψήφιοι βαθμολογήθηκαν με 6,5 στην ενότητα Academic Writing μετά την 1η Ιανουαρίου 2014.
  3. να αναφέρετε από ποια και πόσα εξεταστικά κέντρα ζητήσατε να στείλουν δείγμα βαθμολογημένων γραπτών για δεύτερη βαθμολόγηση από επικεφαλής (principal) βαθμολογητές μετά τις 25 Ιουνίου 2014, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. στα οποία βρίσκονται αυτά τα κέντρα και, ει δυνατόν, τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτόν τον έλεγχο.
  4. να διευκρινίσετε με ποιον τρόπο και σε ποια έκταση εφαρμόσατε «στοχευμένη παρακολούθηση δειγμάτων» και πότε ακριβώς κατά τη διετία 2014-15 ώστε να εντοπίσετε «ενδεχομένως εσφαλμένες βαθμολογίες».
  5. να γνωστοποιήσετε με λεπτομερή στοιχεία πόσες φορές και με ποια μορφή πραγματοποιήθηκαν δράσεις «κατάρτισης ένας προς έναν», «επανακατάρτισης και επαναπιστοποίησης» κατά τη διάρκεια των ετών 2014 και 2015 για βαθμολογητές του IELTS που εδρεύουν σε χώρες της Ε.Ε.

(Τα παραπάνω παραθέματα υπήρχαν στον ιστότοπο IELTS.org στις 7 Νοεμβρίου 2015.)

Ζήτημα 2ο: η αναγκαιότητα σαφέστερης καθοδήγησης για τη βελτίωση επιδόσεων στην ενότητα Academic Writing.

Σχεδιάζετε, διδάσκετε και διοικείτε το σύστημα πιστοποίησης IELTS – συνεπώς φέρετε παιδαγωγική ευθύνη να παρέχετε κατάλληλη υποστήριξη και καθοδήγηση σε όσους συμμετέχουν στη διαδικασία. Εκτός αυτού, η συμμετοχή μας στη διαδικασία έχει σοβαρές οικονομικές και χρονικές προεκτάσεις για όλους εμάς. Όλοι εμείς είμαστε πολυάσχολοι επαγγελματίες, εκπαιδευόμενοι, σύζυγοι, έχουμε παιδιά κι εγγόνια. Δεν μπορούμε να σπαταλούμε το χρόνο μας σε επανεξετάσεις –πολύ δε περισσότερο δεν μπορούμε να πληρώνουμε ακριβά δίδακτρα και εξέταστρα– ενώ ο προσωπικός και οικογενειακός προϋπολογισμός μας τίθεται υπό πίεση, συχνά υπό οριακή πίεση. Έχουμε καθήκον να παραμένουμε αφοσιωμένοι στην υπηρεσία των ασθενών και των συνανθρώπων μας, όχι στο να ξαναδίνουμε εξετάσεις επ’ άπειρον. Για τους λόγους αυτούς, ζητάμε από τους εταίρους του συστήματος IELTS να προχωρήσουν πολύ πέρα από την απλή υπόδειξη ενός καταλόγου εκπαιδευτικού υλικού και σεμιναρίων προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

Οι βαθμολογητές του IELTS είναι σε θέση να γνωρίζουν πολύ καλά πού εντοπίζονται τα πιο κοινά αδύναμα σημεία στην ενότητα Academic Writing. Διαθέτουν πρόσβαση σε εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφατα γραπτά. Μπορείτε εύκολα να δημοσιεύσετε μερικά από αυτά σε μορφή κειμένου ή εικόνας, ώστε να βοηθήσετε εμάς και όλους τους συναδέλφους μας που θα δώσουν εξετάσεις στο μέλλον να προετοιμαστούμε καλύτερα και σε χαμηλότερο κόστος. Με τον τρόπο αυτό, θα μας βοηθήσετε επίσης να πάρουμε ορθότερες αποφάσεις για το τι πρέπει να βελτιώσουμε, πώς να το βελτιώσουμε και ποιον να συμβουλευτούμε.

Τέλος, μία εξίσου σημαντική πρόταση: Ένα δημόσια διαθέσιμο, καλά οργανωμένο σύνολο εκπαιδευτικού υλικού, με σαφή παραδείγματα καλής και κακής πρακτικής, θα μας γλιτώσει από την αποκαρδίωση και απογοήτευση που νιώθουμε όταν χάνουμε μία επαγγελματική ή εκπαιδευτική ευκαιρία ζωής, συχνά για μισή μόλις μονάδα.

Με τιμή,

Μπορείτε να υπογράψετε και να δείτε τη λίστα υπογραφών στη σελίδα Να Πέσει Φως στο IELTS.

[1] “Evidence of English language skills: Guidance for European doctors applying for a licence to practise.” Κατευθυντήριες οδηγίες βάσει της νομοθεσίας Medical Act 1983 (s29G (2A)).