Cerere pentru un audit public despre rezultatele Academic Writing IELTS 2014-15

Scrisoare deschisă către Consiliul Britanic

Copii către:

  • organizațiile care organizează examene IELTS
  • Consiliul Britanic în Germania, Franța și Grecia
  • Consiliul General al Medicilor
  • Consiliul Asistenților Medicali și al Moașelor
  • Consiliul General al Stomatologilor
  • Consiliul General al Farmaciștilor
  • Comisia Europeană

29 Februarie 2016

Stimate Domn / Doamnă,

RE: Cerere pentru un audit public despre rezultatele Academic Writing IELTS 2014-15.

Pe data de 25 Iunie 2014, Consiliul General al Medicilor – organismul de reglementare al normelor medicale în Marea Britanie – a demarat aplicarea noului său ghid de orientare[1] conform căruia medicii care beneficiază de drepturile Uniunii Europene trebuie să depună dovadă de cunoaștere a limbii engleze, ca o condiție prealabilă pentru a obține licența de practică. Ceea ce GMC a cerut de atunci de la marea majoritate al aplicanților din UE este un calificativ academic IELTS pass cu o minima notă medie de 7.5 și fără niciun test individual cu nota sub 7.0, la același examen.

Celelalte organisme majore de reglementare urmează inițiativa GMC, fiecare în felul său. Consiliul de Asistenților Medicali și al Moașelor (NMC) va solicita în curând un scor total de 7.0 plus cel puțin 7.0 la fiecare test ca o cerință pentru a permite asistentelor și Moașelor profesioniști din UE să exerseze profesia lor în Marea Britanie. Consiliul General al Stomatologilor (GDC) încă autorizează cetățenii UE fără a cere dovadă capacității de limbă engleză, totuși, odată autorizați, majoritatea stomatologilor trebuie să solicite un număr de practică a activității – Performer’s Number – de la Serviciul Național de Sănătate, unde se aplică o cerință similară cu privire la limbă. În final, Consiliul General al Farmaciștilor (GPhC) desfășoară un exercițiu de consultanță pe urmele GMC, cu scopul de a impune o cerință similară în 2016. Încă o data, testul Academic IELTS este propusă ca și criteriul cel mai important (”gold standard”).

Influența Consiliului Britanic asupra politicii organisme de reglementare mai sus menționate are o mare importanță, după cum au afirmat și în mod public câteva dintre organismele competente. De exemplu, aparent Consiliul Britanic a consultat NMC, astfel încât ca o diplomă IELTS pass să indice faptul că aptitudinile lingvistice nu s-au erodat din cauza trecerii timpului (controlul ”vechimii”), ar trebui să fi fost obținut cu mai puțin de doi ani în urmă înaintea solicitării pentru înregistrare profesională în calitate de asistent medical. Acest lucru este foarte important deoarece creează o cerere continuă de reluare de examene, suplimentând costurile suportate de către profesioniștii în cauză din toată Uniunea Europeană, din Aria Economică Europeană și Elveția.

Argumentele mai sus menționate au făcut din diploma academic IELTS o calificare virtual obligatorie.

Noi, subsemnații suntem doctori, asistenți medicali, moașele și alți profesioniști, toți cetățeni al UE. Am fost cu toții examinați recent la unul sau mai multe examene Academic IELTS, sau suntem înregistrați să dăm examenul în viitorul apropiat, ori altfel suntem supuși regulamentelor care cer în mod obligatoriu o dovadă de cunoaștere a limbii engleze. Așadar, avem un interes legitim în a solicita asigurări că testele Academic IELTS funcționează într-un mod just, transparent și corespunzător și care operează pretutindeni exact la fel. Astfel, considerăm că Consiliul Britanic și partenerii săi IELTS ar trebui să fie preocupați să se preocupe și să ofere un răspuns complet, public, cuprinzător și prompt la următoarele îngrijorări pertinente. În special, sperăm că vocea examinatorilor și în principal a examinatorilor pentru IELTS va ajunge la noi cu claritate nefiltrată și bazată pe dovezi.

Problema 1 –Semnificația unei medii de 6.5

În rânduri repetate, GMC a respins cererile doctorilor pentru licență de practică deoarece notele lor la Academic IELTS erau cu numai 0.5 puncte sub 7.0 solicitat în Academic Writing. NMC și probabil GPhC vor adopta o politică la fel de rigidă. Acest lucru este susținut de observații empirice, dar este și sugerat de rezultatele combinate ale statisticilor limitate publicate cu privire la testele Academic IELTS care au luat loc în 2014. În mod special IELTS.org a publicat următoarele:

  • O medie de 6.5 a fost obținută de către 19% dintre candidații Academic a căror justificare de înregistrare era “Înregistrare în calitate de doctor”. Cea mai mare medie a fost 7.0 (24%).
  • O medie de 6.5 a fost obținută de către 25% dintre candidații Academic a căror justificare era “Înregistrare în calitate de asistent medical”. Această medie a fost a două cea mai mare după 7.0 (26%).
  • O medie de 6.5 a fost obținută de către 15% dintre candidații Academic a căror justificare era “Înregistrare în calitate de stomatolog”. Aceasta a fost a doua cea mai mare după 7 și 7.5, fiecare din acestea a fost obținută de către 18% dintre examinați.

În plus, merită de notat că :

  • Testul Academic Writing are cea mai mică medie dintre toate cele patru examene în fiecare țară de origine în topul 40 pentru 2014. De exemplu, germanii au o medie de 6.6, francezii de 6.1, iar grecii de 6.0, ca să luăm în considerare trei dintre țările de origine din topul 40 și unicele țări din UE care figurează în top 40 în afara Marii Britanii. Examinații în Marea Britanie obțin o medie de 6.5.

Testul Academic Writing este deci un examen pivot și merită o atenție mai mare.

Deși datele publicate sunt binevenite, considerăm că datele curente pe care le avem la îndemână prezintă lipsuri și întrebări fără răspuns, fiind necesară o analiză mai îndelungată pentru a ajuta un profesionist în a-și planifica învățarea și examenele de limbă engleză. Mai mult decât atât, datele sunt expuse în prezent într-un mod care nu permite să aibă loc corelări semnificative care ar putea ajuta la îmbunătățirea procedurilor locale și regionale și a procedurilor de primire a notelor. Noi, în calitate de potențiali examinați, trebuie să luăm decizii justificate care conduc la îmbunătățirea profesională. Așadar, în interesul transparenței și a responsabilității față de public și pentru a promova mai departe reputația globală a testului IELTS, vă solicităm respectuos să:

  1. Comparați și publicați rezultatele testului Academic Writing din examenele desfășurate înaintea datei de 24 Iunie 2014 împreună cu cele după 25 Iunie 2014 de către medici, asistenți medicali, moașe și stomatologi. Ca să limităm această listă, vă rugăm frumos ca acest lucru să fie realizat numai pentru țările de origine din UE.
  2. Publicați și explicați comentariile unui eșantion reprezentativ al examinatorilor din câteva teste anonime specifice din Germania, Franța și Grecia, unde candidații au primit note de 6.5 la testul Academic Writing din data de 1 Ianuarie 2014.
  3. Declarați și cuantificați care și câte centre de examinare au fost necesare pentru a obține un eșantion din testele examinatorului care au primit notă pentru a doua notă de către examinatorii principali din 25 Iunie 2014, țările UE implicate, și dacă este posibil rezultatele cheie.
  4. Explicați cum și câtă “monitorizare de eșantioane țintă” au fost aplicate și când exact în perioada 2014 – 15, pentru a identifica “posibilele notări greșite”.
  5. Prezentați detaliat cantitatea și tipul de “instruire față – în – față”, “reinstruire și recertificare” care au fost realizate de către examinatorii IELTS cu baza în țările UE pe durata 2014 și 2015.

(Toate citatele sunt luate de pe IELTS.org pe data de 7 Noiembrie 2015.)

Problema 2 – Necesitatea unei ghidări mai bine structurate pentru îmbunătățirea performanței testului Academic Writing

În calitate de planificatori, educatori și administratori ai sistemului IELTS, aveţi datoria pedagogică de a oferi suportul și ghidarea corespunzătoare participanților la această procedură. În plus, există implicații financiare și temporale pentru noi toți. Cu toții suntem profesioniști ocupați, studenți, soți, soții, părinți și bunici. Nu avem timp de pierdut în re-examinări – ca să nu mai socotim și taxa scumpă de școlarizare și taxele de examinare – iar bugetele noastre personale și familiale sunt limitate. Avem datoria de a ne concentra asupra servirii pacienților noștri și a publicului, nu de a relua teste la infinit. Deci solicităm partenerilor IELTS de a realiza mai mult decât a sugera o listă de citit pentru materialul de pregătire ori de a promova cursuri de pregătire.

Examinatorii IELTS ar trebui să cunoască foarte bine care sunt punctele slabe comune ale testului Academic Writing. Au acces la sute de mii de examene scrise recente. Puteți cu ușurință să publicați câteva dintre ele în format de text sau vizual pentru a ne ajuta pe noi și pe colegii noștri care vor lua acest test în viitor să se pregătească mai bine și la un cost mai redus. În acest fel ne-ați ajuta și pe noi să alegem fiind bine informați cu privire la ce trebuie să îmbunătățim, cum să îmbunătățim și pe cine să consultăm.

Nu în ultimul rând, un material bine organizat și disponibil publicului cu exemple clare, pozitive și negative, ne-ar scuti de agonia și dezamăgirea de a pierde o muncă care ne schimbă viața, dar și oportunități de instruire, adesea numai pentru jumătate de punct.

Cu stimă,

Puteți să semnați și să vedeți lista de semnături la Să Facem Lumină asupra IELTS.

[1] “Dovada capacităților în limba engleză: Ghid pentru doctorii Europeni care aplică cerere pentru licența de practică.” Directivă realizată sub s29G (2A) Actului Medical 1983.